گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 / 10 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


یک سایت اسرائیلی در ادعایی درباره بیماری هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و با پیوند زدن داستان‌گونه چند رویداد اخیر مدعی تلاش کلینتون برای سفر به ایران و دیدار با محمود احمدی‌نژاد شد.

به گزارش ایسنا، سایت «دبکا فایل» که خود را سایتی ارائه‌کننده اخبار اطلاعاتی و امنیتی معرفی می‌کند، در گزارشی به تاریخ 31 دسامبر (دوشنبه) با اشاره به اینکه «شایعات و تئوری‌های توطئه» درباره بیماری کلینتون شکل گرفته است، می‌نویسد: رابرت بازوول، خبرنگار گروه پزشکی ان.بی.سی درباره ایجاد شدن لخته خونی توسط ضربه‌ای به سر (در پی بیهوشی اخیر) تردید دارد و می‌گوید که اگر این طور بود با داروی رقیق کننده درمان نمی‌شد « بنابراین یا این موضوع واقعا ربطی به ضربه ندارد و او دارای لخته‌ای در ناحیه پا یا جای دیگری است یا اینکه چیزی دیگر رخ داده که به ما درباره‌اش چیزی گفته نمی‌شود.»
همچنین این سایت شایعاتی را از تهران مصرانه دنبال کرده است که ادعا می‌کنند کلینتون در حالی که در هفته اول دسامبر راهی ماموریتی سری در منطقه بوده به شدت مجروح شده است.برخی مدعی‌اند که در آن حادثه آمریکایی‌های همراه او – مشاورین و پرسنل امنیتی- مجروح یا کشته شدند. این شایعات نمی‌گویند که ماموریت سری او چه بوده است. با این حال این حادثه بلافاصله پس از اول دسامبر رخ داد؛ زمانی که طبق ادعای گزارش دبکا فایل مقامات دولت اوباما و نمایندگان عالی رتبه ایران گفت‌وگوهایی سری درباره برنامه هسته‌ای ایران داشته‌اند.
این سایت در ادامه ادعاهایش افزود: اگرچه منابع ما هویت مذاکره‌کنندگان را تشخیص ندادند؛ اما یکی از تئوری‌هایی که در برخی پایتخت‌ها به گردش درآمده مدعی است که هیلاری کلینتون سه هفته قبل در راه دیداری سری با محمود احمدی‌نژاد در رابطه با آن مذاکرات بوده است. هواپیمای حامل وی از بحرین مقصدش را بغداد اعلام کرده اما گفته می‌شود که مسیر را در میانه راه تغییر داده و به سمت اهواز رفته است. گفته می‌شود که در آنجا رییس‌جمهور ایران در انتظار ورود او بوده است؛ اما بعد هواپیما دچار مشکل فنی شده و فرودی اضطراری داشته است و این زمانی است که او دچار جراحات شده است.
دبکافایل در ادامه ادعاهایش می‌افزاید: مرگ غیر منتظره جاب پرایس، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در افغانستان (که گفته شد احتمالا خودکشی کرده است) مرتبط با برخی فرضیات درباره این حادثه است. در آن زمان پنتاگون گزارش داد که درباره مرگ ناگهانی او در تاریخ 22 دسامبر در اروزگان تحقیقاتی در حال انجام است. اکنون گمان می‌رود که این فرمانده، رییس اطلاعات امنیتی مربوط به ماموریت کلینتون درباره ایران بوده و یکی از مجروحان آن حادثه است.
دبکافایل افزود: طبیعتا تاثیر این نوع شایعات حتی با وجود تکذیب رسمی ادامه دارد؛ به ویژه با توجه به غیبت طولانی غیرمعمول کلینتون از انظار عمومی.



-